torek, 26. februar 2013

Gume ter pravilni tlak, rotacija in optika

Ko gume rotirate, preprečite neenakomerno obrabo tekalnih površin. Sprednje gume se praviloma prej obrabijo.Da ohranjate enakomerno obrabo vseh štirih gum, menjate njihova mesta.  Kako rotirati gume, najdete v priročniku vašega avomobila. Dobro pa bo vedel tudi vaš vulkanizer.

Za običajnega voznika bo dovolj dobra tudi praksa, da se gume rotira dva krat letno, ko menjate gume zimske-letne. Najbolj gotovi boste, če vam gume zamenja vulkanizer, ki ima ustrezno opremo, znanje in izkušnje. Vulkanizer vam gume tudi centrira.

Če gume niso pravilno centrirane, boste pri vožnji občutili vibracije. Le te pospešujejo obrabo gum, obremenjujejo vzmetenje avtomobila in motijo voznika pri vožnji.

Če kljub temu, da gume rotirate, opazite neenakomerno obrabo tekalne plasti gume, je potrebno raziskati, kje je razlog. Najpogosteje gre za neprimerni tlak. Zato morate tlak redno preverjati. Za običajnega voznika je najlaže, da tlak gume preveri z merilnikom na svoji najbližji črpalki. Najbolj zanesljivo pa tlak izmeri vulkanizer.

Razlog za neenakomerno obrabo tekalne površine gume je lahko tudi nepravilna optika vozila. Optično nastavitev preveri mehanik. Če je optika nepravilna, gume vozijo pod kotom in se tako na delu tekalne površine bolj obrabijo. Optika se lahko izgublja postopoma. Ali pa jo izgubite od nenadnem dogodku, ko zadenete robnik ali drugo oviro, povozite luknjo na cesti, …

Vozilo je pravilno optično nastavljeno, ko so vse komponente vzmetenja in krmilnega sistema brezhibne, gume in kolesje pa tečejo naravnost in gladko. Če opazite, da je tekalna plast vaših gum neenakomerno obrabljena, gre lahko za neustrezno optično nastavitev in potreben je strokovni pregled.

http://www.gume-profi.si/

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.